New Touchscreen Phones coming to T-Mobile?

As Sprint, Verizon and AT&T continue to grew their touchscreen phone offerings, T-Mobile looks to jump in and make a BIG splash. What we talking about? Hit the More link to find out.

These are two rumors, but if they pan out they will be pretty HUGE.

1. Samsung T919

  • All touchscreen
  • 5 (yes 5) megapixel camera
  • T-Mobile 3G– about time, T-Mobile 3G is rumored to come to large cities across the country on October 1.
  • Video Ringtone support– Not sure what this is, but definitely sounds cool.
  • Micro SD card slot with up to 16 GB support
  • Ability to stream video– I assume this is a T-Mobile video service that is like AT&T Cellular Video, V-Cast Video for Verizon, and Sprint’s video service.
  • GPS WITH speaking commands– example “Turn Right on ____ Street”
  • Possible WiFi and Front Camera for Video Calling– Hope its the real 2 way video calling and not 1 way like AT&T’s, its about time the US gets this feature.
  • Aluminum Back

Not sure on price or when this will come out (it is still a rumor after all), but you gotta hand it to T-Mobile if this is true- this is a SICK phone.

Samsung T919 (Pic from Boy Genius Report via Tmonews.com)

2. HTC Dream

  • First phone in the US to run Google’s Android mobile OS– A OS similar to Apple’s iPhone, but will be available on more phones (touchscreen and not touchscreen), and have features like a real Web Browser, App Store, YouTube, Google Maps- with Google’s Street View, Mp3 and Video player and much more.
  • Sidekick like design WITH a Touchscreen– Screen slides up to reveal a full computer like keyboard (similar to Sidekick series).
  • T-Mobile 3G
  • 5×3 inch Touchscreen with Haptic Feedback– basically a BIG screen with little vibrations let off when you touch something on it.

HTC Dream? (Pic via Engadget Mobile)

Like the Samsung T919, not much else like price, release date- rumors are it will be Fall of this year- or even full specs are out yet, but this also looks to be another solid phone for T-Mobile.

There you have it, some new phones to look forward to coming from T-Mobile (hopefully). We’ll keep you updated on these phones as more info comes out, but which of the two would you take- or would you rather have an iPhone 3G, LG Dare or Samsung Instinct. Let us know in the comments.

News and Info from Boy Genius Report and Engadget Mobile

Advertisements

Posted on August 17, 2008, in Cell Phones, Rumors and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 26 Comments.

  1. omg!!!!!! I cant wait!

  2. Can’t wait for it to come out

  3. I am contemplating really hard about leaving t-mobile because im tired of the sidekick and want a touch screen phone. Not to mention the service problems. If these phones really exist they need to let their customers know before they loose them all!

  4. tmobile touch

  5. is this phone will be abailable in usa in the future and the price will be higher?

  6. OMG! THIS THE BEST PHONE IN THE WORD!!!

  7. i want that all touch screen phone!
    hah 😀

  8. Finally they’re coming out with a touch screen sidekick.

    Top notch!

  9. Am sooo glad that T-Mobil is finally coming out with a touch phone. I used to like the blabkberry pearl…but then i saw everyone w/ it, and it kinda went downhill for me since…soooo I’ve waited this long for T-Mobil to come out with a touch screen and they finally did. I Love T-Mobil, their services are great. Can’t wait for this phone to come out. YOu guys Rock!!!!

  10. I really Hope this Side Kick Touch Screen come Out soon.
    Im really lookin foward too This!I can Not wait!

    -NAE

  11. I can’t wait til november 3rd when this phone comes out don’t know if it will be in stores but I heard they are giving it out for tmobile customers only and its alow price if you’ve been a tmobile customer for years. I’m getting this phone you can’t beat 5 megapixels compared to other phones

  12. I CALLED TO CANCEL MY PLAN AND GO WITH AT&T AND THEY TOLD ME THAT THE FULL TOUCH SCREEN WILLBE OUT NOV 11TH AND THEY AREN’T ADVERTISING THIS BECAUSE OF THE GOOGLE PHONE THAT RECENTLY CAME OUT… I DECIDED TO NOT CANCEL AND WAIT FOR THE SAMSUNG T919 ISNTEAD… CAN’T WAIT!!!

  13. im getting the tmobile samsung behold !

  14. the . HTC Dream isint whats ir called its the Tmobile G1 google phone

  15. my favereat phone is the g1 it’s hot but i got the white one not the black like i wanted it so i retered it nd got the black one.yay!

  16. THEY FINALLY GETTIN A TOUCH SCREEN SIDEKICK! IM GETTING IT RIGHT WHEN IT COMES OUT!

  17. I was going to purchase a sidekick 08 because I’m stuck with the ID and I’m really tired of it specially after I had the Lx and it broke (anger issues lol) so I’m really exited to see how they come up with a touch sreen Sidekick … I kno I won’t break that one lol

  18. this is some stupid stuff !!!! ugh that defeats tha purpose of the sidekick soo no no no i hate that idea! ahhhhhhhh !

  19. I have the sidekick 08 and I was going to get the new one that’s coming out that’s similar to the lx but instaed im gonna wait till the touch screen sidekick better I can’t wait

  20. im so geyying that phone:)

  21. lol what about the My touch 3G with google? did you people forget that 1?

  22. Hey Candice,

    Yeah don’t worry bout the myTouch 3G– we already covered that in crazy detail in a later post (you can check it out here)

    Best,
    Eli

  23. .I have the g1 and tmobile is great..but one thing I don’t like is that they don’t have 3g all over if they had that they would be the on top of everybody..

  24. I have the g1 google and the service is poor I hope the touch screen side kick is better.

  25. IS THERE REALLY A SIDEKICK TOUCH SCREEN COMING OUT OR WHAT??? I WANT 1 IF SO.. I THINK THIS WILL BE A HOT SALER I 2010…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s